SHARE
COPY LINK

CRIME

Leftist-turned-Nazi jailed for Hitler salute

A former left-wing guerilla turned neo-Nazi was sentenced to 10 months in prison in Germany on Monday for giving a Hitler salute in an interview with a Jewish TV presenter and denying the Holocaust.

Horst Mahler, who in the 1970s co-founded the extremist far-left Red Army Faction (RAF) and who later swung violently far-right, said he would appeal against the ruling.

The 72-year-old lawyer has a string of convictions for similar offences as well as for crimes dating back to his time with the RAF, which carried out a bloody campaign against the West German government.

He made the latest salute and comments during an interview for Vanity Fair with Michel Friedman, a former top figure in Germany’s Jewish community who testified in the trial. Mahler has praised the September 11, 2001 attacks on the United States and has accused Jews of seeking “world domination.”

MEDIA

Head of German public broadcaster quits over sleaze allegations

A prominent German journalist on Thursday resigned as chair of the board of Germany's ARD broadcaster after being accused of awarding controversial consultancy contracts and misusing public funds.

Head of German public broadcaster quits over sleaze allegations

“The public discussion about decisions and procedures… that fall within my area of responsibility has now extended to ARD as a whole,” Patricia Schlesinger said in a statement.    

Schlesinger is the head of Berlin radio station RBB, a regional member of the ARD network – one of the world’s biggest TV and radio networks.    

The 61-year-old took up the chairmanship of the ARD network earlier this year under a rotational system.  

 According to ARD, Schlesigner has been under fire over consultancy contracts awarded at RBB, which she has headed since 2016.    

Some German media have also accused her of using a company car for private trips and paying for meals at home with licence fee money.    

Schlesinger said she was giving up her chairmanship of ARD in order to help “shed light on the accusations.”    

ARD has an annual budget of almost 7 billion euros, financed mainly by a licence fee.    

It employs around 23,000 people at nine regional channels, which also produce national programmes, and one channel aimed at an international audience. 

READ ALSO: Germany’s state leaders give green light to raise TV tax

SHOW COMMENTS